Activitats

Ruta de La Nevera i Les basses de la Drova

Nom tradicional. RUTA TURISTICA DE LA NEVERA I LES BASSES DE LA DROVA.
Recorregut. 12.3 km.
Temps. 3 h 30’.
Dificultat. Mitjana.
Desnivell. 260m.

Descripció del itinerari.
La ruta comença a la població de Barx, a la Plaça de l'Església, on hi ha instal·lat un panell informatiu. Continuï pels carrers Major, Sant Miquel, la Creu i sortida del nucli urbà en direcció a Pla de Corrals / La Puigmola. A 50 m hi ha una creu; prengui el camí de la dreta (camí Font de l'Horta) fins a passar un pont a 1 km i segueixi recte; a 100 m, un camí de terra a la dreta, d'uns 200 m, porta a l'Avenc de la Donzella.
Volta a la ruta. A 100 m encreuament a l'esquerra direcció al càmping i, el proper encreuament, novament a l'esquerra (deixant el càmping a la seva dreta); passi per darrere d'unes granges i connecti amb un camí asfaltat. Cruïlla a la dreta, fins al camí de Suros (600 m) i encreuament a l'esquerra, fins a la font de la Puigmola (550 m).
A 50 m de la font, encreuament a la dreta sobre un pont petit cap al camí Assegador, de terra. A la dreta, restes d'un antic Rejolar i la font dels Gamellons, i, a l'esquerra, la zona recreativa dels Trutxeros. Segueix pel camí de l'Assegador: a la dreta, la font de la Jonquera i la cova del naixement de la font del Molí. Seguiu 500 m fins a la cruïlla amb el camí de Pinet: a la dreta hi ha la font de la Benita.
En aquest encreuament, a l'esquerra (direcció al poble) i a 350 m, encreuament a la dreta (camí de pedres) fins a la zona recreativa de la Nevera, i prengui un petit camí que surt de la Nevera fins al camí Assegador. Continue cap a l'esquerra i passi diversos encreuaments fins a la urbanització de la Drova (2 km). Zona recreativa i font de la Drova a l'esquerra. A 150 m, a l'esquerra, les "Basses de la Drova".
A 200 m a l'esquerra, un camí porta a l'ermita de Sant Pere i de la Casa de la Drova. Volta al camí de l'Assegador (a 1 km, les restes d'un antic forn de calç, a l'esquerra) i continuï fins a la cruïlla amb la carretera CV-675.
Cruïlla la carretera fins al Centre d'Interpretació de la Cova del Parpalló, prengui el camí d'asfalt a l'esquerra; després de la segona corba, a uns 50 m, a l'esquerra per un sender amb pendent pronunciat, fins a la urbanització de la Drova, pel carrer Carena, fins a la cruïlla amb el carrer Esparterola (a la dreta, el camí que puja fins el Mondúver).

La ruta continua per l'esquerra, baixant el carrer Esparterola fins al carrer de Aliacrà, (a la dreta); al final del carrer passa a ser un camí, Camí Vell de la Drova. A 500 m, a l'esquerra, un xalet en forma de torre i la nova urbanització del Portitxolet. Continueu fins Barx pel carrer Jesús el Roig (a la dreta, el Calvari); pot pujar a la dreta, passant pel poliesportiu, fins al naixement de la font del Racó; anada i tornada. Seguiu els carrers Calvari i Font, fins la font del Racó, a la dreta, i final de la ruta a la Plaça de l'Església