Activitats

Ruta PR-CV50

Nom tradicional. SENDA DEL TORO.

Recorregut. 11.2 km.

Temps. 3 h 20’.

Dificultat. Mitjana.

Desnivell. Entre els 54m (Simat de la Valldigna) i els 590m (alt del Mirador).

Descripció de l'itinerari.

La eixida comença a Simat de la Valldigna, a la Font Menor. Amb molta precaució, seguim la carretera de Xàtiva (CV-600) uns 1.6 km. En un revolt molt pronunciat es troba un pi gran i allí comença la senda. Vam pujar per un fort pendent, amb algun descans, fins arribar al primer encreuament, l'avenc del Toro (432 m.), Gairebé al costat de la senda. Reprenem el sender principal i poc després arribem al Pla del Toro. A mà esquerra hi ha un encreuament que ens porta en 15 minuts a la Creueta a (D-2), anada i tornada.
Seguim la ruta per la senda principal fins al següent encreuament. Des d'aquí a 20 minuts vam arribar a l'alt del Mirador, de 590 m (D-1), anada i tornada. Tornem al sender principal i seguim endavant, passem pel Pouet del Tio Pasqualo (541 m) i comencem el descens ja dins el terme municipal de Barx. La senda acaba en un camí de terra que, al seu torn, desemboca en un camí asfaltat (camí de les Granges). En el nou encreuament, uns metres més endavant (camí dels Suros), es gira a mà esquerra fins arribar a la font de la Puigmola.